BARVE V OGLAŠEVANJU


Oblikovanje oglaševalskih kampanj se zdi na prvi pogled zelo preprosto. Vse kar en oglas vsebuje je ustvarjalni
slogan, nekaj stavkov ter lepo sliko.
Žal ni tako preprosto, kot se na prvi pogled zdi.

Uspešna kampanja pa zahteva zagotovo veliko več kot le naslov in privlačno sliko. Medtem ko so prejšnje stvari nujno potrebne, pa je potrebno
mnogo več razmišljanja pri oblikovanju oglasa za posamezno kampanjo.

Ena od stvari na katere je treba biti pozoren so barve. Potrošniki se različno odzovejo na različne barve. Če jih oglaševalci pravilno uporabijo lahko ustvari odziv, ki ga želijo.

RDEČA

Rdeča je ena izmed najmočnejši barv. Pomislite na znak stop ali pa gasilni aparat. To je barva, ki je živa in izstopa iz množice. Enako velja v oglaševanju.
Ta barva je namreč zelo vidna. Simbolizira energijo, nujnost, moč in strast. Uporabi se jo takrat, ko želiš da oglas kliče po »kupi me zdaj«. Lep primer tega
je Coca-cola. Rdeča je super pri oblikovanju oglasov, če želiš ujeti pozornost potrošnika, vendar pa je pri uporabi potrebno biti tudi previden. Ne sme se je
uporabljati, če želiš ustvariti sproščujoč in miren občutek pri določenem izdelku.

ORANŽNA

Oranžna barva se uporablja v oglasih, kjer želite ustvariti občutek sreče in dobrega počutja. Ta barva je pogosta povezana z zdravjem, soncem in
prijaznostjo. Največkrat se jo vključuje pri oglaševanju prehrambenih izdelkov, saj naj bi po raziskavah spodbujala apetit ljudi. Preveč te barve pa lahko v
nasprotju deluje kot nevednost in lenoba.

RUMENA

Rumena je najsrečnejša barva. Simbolizira veselje, vedrost in energijo. Je idealna barva pri ustvarjanju oglasov za otroške izdelke. Najboljša je za uporabo,
če želimo prikazati zabavno in kreativno oglaševanje. Rumena je odlična za otroke in oglaševanje izdelkov za prosti čas. Sama barva pa ni primerna za oglaševanje
visokega ranga izdelkov.

ZELENA

Zelena simbolizira naravo, zdravje in zemlji prijazen izdelek. Je zelo priljubljena barva bank. Z uporabo nekaterih drugih barv, zelena nima tipičnih lastnosti.
Včasih jo povezujejo z zavistjo, ampak le to je tudi povezano s podjetjem, saj potrošniki zavidajo izdelku kar pa je cilj podjetja in si ga zaradi tega tudi želijo.

MODRA

Modra je večini ljudi najljubša barva. Ustvarja občutek zaupanja, modrosti, iskrenosti in poštenosti. To je super barva za uporabo izdelka oglaševalske kampanje,
katere cilj je miren in varen občutek. Prav tako je tudi primerna za vsako oglaševanje, ki vključuje vodo. Modro pa nikakor ne smemo uporabiti pri oglaševanju
živilskih proizvodov, saj zavira apetit.

VIJOLIČNA

Vijolična je kraljeva barva. Povezana je s spoštovanjem in razkošjem in se pogosto uporablja v kozmetičnih izdelkih ravno zaradi svoje sposobnosti ustvarjanja elegance.

Podobno kot zelena, vijolična nima negativnih učinkov. Priporoča se je le z zmerno uporabo pri oglaševanju za moške.

ČRNA

Črna je barva, ki jo je bolje spustiti iz oglaševanja. Je idealna za besedilo, vendar pa ni primerna za ozadje in je redko priporočljiva. Čeprav črna simbolizira eleganco,
je negativno povezano s smrtjo, zlem in skrivnostnostjo.

BELA

Bela je barve, ki je v oglaševanju ni nikoli preveč. Ta barva simboliziral čistost, nedolžnost in preprostost. Bela barva prav tako zelo pozitivno vpliva na potrošnike.
Idealna je za podjetja, ki želijo spodbujati zdravje in čistočo. V vseh starostnih skupinah pa je tudi dobro sprejeta.


Oglaševanje s pravimi barvami lahko prinese uspeh kampanj, zato izbirajte pametno.

Povzeto po: http://www.h2omediainc.com/advertising-crash-course-color/